Egy Franciaország méretű műanyag szemétből álló sziget lebeg a Csendes-óceánon, aminek saját útlevele és zászlaja is van. Egyes területein annyira sűrű és összetett, hogy már szárazföldet kezd létrehozni

Két kreatív ügynökség munkatársai gondoltak egy nagyot és életre hívták a Trash Isles-t és a róla elnevezett társadalmi felelősségvállalási kampányt, hogy lobbizni tudjanak az Egyesült Nemzetek Szervezeténél azért, hogy hivatalosan is országként ismerjék el az óceánban lebegő szeméthalmazt.

Annyira komolyan gondolták, hogy a szemétszigetnek saját útlevelet, pénzt, bélyeget és zászlót is terveztek.>>>

A Szemétsziget zászlaja megdöbbentően egyszerű és hatásos

A Szemétsziget zászlaja egyszerű elemekkel operál. A vízszintesen kettéosztott zászló felül fehér, alul pedig az óceánt szimbolizáló kék.

Központi eleme egy zöld műanyag flakon, melynek nagyobb része, a feltekert kupakkal együtt a víz alá bukik, a többi része pedig a víz felszínén lebeg.

A szervezők benyújtották a kérelmet az ENSZ-hez azért, hogy országgá nyilvánítsák ezt a hatalmas szeméthalmot. Ennek nyomatékosítására készült el a zászló, az útlevél, a fizetőeszköz és a bélyegek is.

A bankjegyeken és a bélyegeken a műanyag szemét fogságába esett bálnák, teknősök és fókák és egyéb tengeri fajok láthatóak. 

A kreatív szakemberek célja az volt, hogy felhívják a figyelmet a globálisan fenyegető klímaváltozásra és környzetszennyezésre. Évente ugyanis 8 millió tonna műanyag szemét kerül az óceánokba és emiatt évente 1 millió tengeri madár pusztul el. Az előrejelzések szerint 2050-re több műanyag lesz az óceánjainkban, mint hal.

Világhíres állampolgárok

Az ENSZ természetesen nem ismerte el hivatalosan országként Trash Isles-t. Ez azonban nem akadályozta meg azt a több mint 215.000 ismert és kevésbé ismert embert, akik az elmúlt két évben önszántukból váltak a franciaországnyi méretű műanyag sziget állampolgáraivá. 

Elsőként az Egyesült Államok volt alelnöke és környezetvédelmi aktivistája, Al Gore, akit olyan nagy nevű hírességek követték, mint Judi Dench, David Attenborough, Chris Hemsworth, Mark Ruffalo vagy Dwayne Johnson

A kampány több, mint 340 millió emberhez jutott el a világon.